בית המשפט: קנאביס רפואי לא שולל משמורת על הילדים

אישה שנפרדה מבעלה דרשה מבית המשפט לקבוע עבורה משמורת מלאה על הילדים, בין השאר בטענה כי בעלה “מכור לסמים” כי הוא משתמש בקנאביס רפואי. השופט דחה את הטענות והדרישות וחייב אותה בהוצאות משפט על סך 30,000 ש”ח.

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב דחה לאחרונה תביעה של אישה שנפרדה מבעלה ודרשה משמורת בלעדית על שתי בנותיהן, בטענה כי בעלה “מכור לסמים”.

בנוסף דרשה האישה בתביעה 80% מדירת המגורים של בני הזוג וכן תשלום מזונות חודשי בסך 11 אלף ש”ח.

הטענה עליה ביססו עורכי הדין של האשה את הדרישות הגבוהות היא שהגבר צורך קנאביס רפואי ברישיון, אך השופט ארז שני קבע כי דרישותיה של האישה הן מוגזמות ואינן בתום לב, וקבע כי השימוש בקנאביס ברישיון אינו עילה לדרישותיה.

“מרשמי קנאביס רפואי, ככל מינון אחר ותרופה אחרת, אין בהם כשלעצמם לשלול מתן משמורת מלאה לאדם, קל וחומר משמורת משותפת,” הסבר השופט שני. “הרי אם כך תאמר, אזי כל הנוטל משככי כאבים או כדורי שינה ימצא בלתי כשיר למשמורת”.

בפסק הדין השופט שני חייב את האשה בתשלום הוצאות משפט על סך 30,000 ש”ח, תוך שהוא מסביר כי היא לא עמדה בחובת תום לב וכי היא שחירה את פני בעלה והעלתה טענות שגויות על אודות מצבו הכלכלי.

עוד טען השופט כי היא התעקשה על משמורת בלעדית חרף העמדה הסותרת של שירותי הרווחה, ותבעה סכום מזונות מופרך אף שהיא משתכרת יותר מבעלה (11,500 ש”ח בחודש, לעומת 9,000 ש”ח בחודש בלבד).

לבסוף נקבע כי האב יחוייב רק בהוצאות מגורים על סך 300 שקל בחודש והשתתפות בהוצאות רפואיות ושיעורים פרטיים, וכי המשמורת תהיה משותפת וזמני השהות עם הילדות יהיו ביחס של כ-40% לאב ו-60% לאם, ולאחר מכן יושוו ל-50-50.

הכותב הוא עו”ד יצחק קארו העוסק בדיני משפחה, לא ייצג בתיק.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר